19 mars 2010

Med en önskan om att få gå i ide

Oj vad trött jag ska vara då! Började dagen med att halvsovandes sms:a med Helena och sedan sticka och gymma med henne. Ingen av oss tog i särskilt hårt men båda två var totalt genomvarma och slut. Efter det hamnade jag på jobbet för hamburgareintag och fem timmars disk. Detta uppblandat med stillastående klocka och never-ending-huvudvärk. Det var en lång och tråkig dag så på vägen hem gick jag in om Burger King och festade loss på en cheeseburgare och en jordgubbsmilkshake. Och sen in på Rasta och köpte årets torraste kanelbulle. Nästan så att bullpappret den låg i var saftigare och mer smakrik. Inte för att jag åt upp det men jag gissar på det. På min lilla promenad hem genom lera, snö och vattenpölar fann jag en tipspromenadsfråga. Var tvungen att fråga Jennica om hon kände till materialet "trät", men nej det gjorde hon inte. Gör du?

Väl hemma var jag så trött och min huvudvärk var värre än innan. Kollade på ett intressant program om övervakningskameror i London och sedan kom Jennica och hämtade mig för en måltid på K.M. tillsammans med herr Örstadius. Det var evigheter sedan vi träffades (förutom de få minuterna på kåren förra helgen) så det var ganska trevligt. Tur att Jennica var med så att någon pratade. Jag var så fruktansvärt trött att jag inte orkade prata. Och de få gångerna då jag var tvungen att säga något var det för att jag var frustrerad på något. Måste ha varit mycket trevligt sällskap jag ja hihi**

På jobbet fick jag gratisbiljetter in på Harry's ikväll men det blir inget av det där inte. Som jag redan sagt är jag sjukt trött. Hmm... jag glömde visst min idrottsväska på jobbet idag. Får inte glömma att hänga upp mina blöta handdukar imorgon :)

För några dagar sedan var jag och Jennica ute på promenad på Stensö. Jag har nog inte varit där sedan jag och Martin hade vår långa promenad där när vi precis hade träffats. Det var jättemycket folk ute och gick. Och vi undrade vart havet började. Och om det var mark eller vatten som vi satt våra fötter på. Vissa var ute på isen och fotade och långt ute, mitt på havet, var där ett par som åkte skidor. Men jag vågade inte gå ut haha* Fegis... t.o.m. stora båtar hade fastnat och inte kommit igenom några dagar tidigare. Menmen. Tänkte bjuda på en av de finaste bilderna som jag tagit på den senaste tiden. Den är tagen från vår promenad. Hopptornen vid Långviken. Sugen på att ta sig ett dopp?

Min vän Johannes är på spontanresa i Amsterdam nu. Smått avis men ja... jag har ju varit där innan så det var väl hans tur nu. Hittade en bild på honom precis... hihi* En bild med något år på nacken... Johannes är på väg hem till mig med min packning. Hahahahaha**

Det blir en lång dag på jobbet imorgon. Men jag behöver pengarna. Och jag har samma arbetstider som Helena vilket innebär skjuts både till och från jobbet. Det gillar jag! :)

Eftersom det inte varit någon vidare uppdatering här innan så har ni ju missat hur det sett ut här under vintern. I alla fall vissa bilder som jag tagit för att lägga upp här. Här är de.

En liten snövall utanför CityGross

Martins föräldrars altan. Snötäcke på golvbrädor och på det blåa bordet.

Ohh... vet ni vad?

Fan vad jag är trött!

2 kommentarer:

  1. Glömde ju att ge beröm för en trevlig förändring av din sida...nice...very nice

    SvaraRadera
  2. You have some really cool pics on ur blog ;)

    SvaraRadera