21 mars 2010

Ledig söndag - inget vidare va?

Igår vaknade jag av att jag fick ett sms från Helena. Klockan var 08:31 och det stod "jag sätter mig i bilen nu". Det innebar att hon skulle vara och hämta mig om cirka 3 minuter. Max. Gissa vem som fick sätta fart? Jo jag. Upp, på med kläderna, säga hejdå och sen sticka ner. Men jag kom faktiskt ut precis innan bilen rullade fram till huset *puh*... men trött var jag och det kändes nästan hela dagen på jobbet. 09:00-18:15 med en sådan start är inte till att rekommendera. Men det gick bra ändå. Hade en "liten" svacka ett tag då jag knappt orkade lyfta armen för att ta en ny tallrik och där jag darrade med handen när jag skulle lägga upp köttbullar. Sen blev det helt plötsligt bättre. Tror att det var övergångsstadiet till övertrötthet :)

Kvällen spenderade jag hemma hos Åsa på hennes födelsedagskalas. Det var mycket roligt och trevligt men när det nalkades utgång valde jag att cykla hem istället. Var lite smått trött och när jag kom hem kände jag mig bakisilla trots att jag bara druckit två glas saft och ett glas coca-cola. Somnade nästintill med det bums och sov gott hela natten. Eller ja. Drömde sjuka saker som kanske inte var de roligaste men jag vaknade aldrig så på det sättet sov jag ju gott :)

Idag är jag tydligen ledig. Det gillar jag inte. Söndagar är till för att jobba på eftersom det är 100% OB oavsett tid. Menmen. Borde ställa mig och diska men det är jag inte riktigt sugen på faktiskt. Kommer väl sluta med att jag åker ner på stan och tittar lite och kanske shoppar något? Skulle inte förvåna mig om det blir så iaf.

Igår bokade jag in en tid för fotbehandling på Västerport Spa & Relax. Ska dit på torsdag innan jobbet. Ska bli så skönt att ha nya fötter när vi drar iväg till Rom.

Jag fick ett par skinnhandskar av Isabelle igår. Hon ville inte ha dem hemma hos sig längre och jag gillade dem. Tack så mycket säger jag då :)

Ylve hälsar!

1 kommentar: