29 januari 2010

Wild days

Efter dagens arbetspass skulle jag möta upp min vän Johannes för en lite pratstund och tacos. Så blev också fallet... och efter tre timmar (!) fick vi så snällt avbryta allting för att jag skulle hinna med sista bussen hem. Det var mycket, mycket trevligt och än trevligare är det att han nu fått tillbaka sin telefon. Undrar jag när de ska ringa och säga att min kära klocka är lagad och klar? Aja... hade planerat in att ta bussen ner till stan men den snälla Helena insisterade och skjutsade mig ner. Tackar så mycket! :)

För någon minut sedan genomförde jag dagens största köp. Både jag och Martin har sett fram emot att få se filmen "Till Vildingarnas Land".

Men så bor vi ju i Kalmar och de visar såklart inte den. Så imorgon efter jobbet ska vi ta tåget till Växjö, sätta oss någonstans och äta, sedan kolla på bio innan vi springer till tåget och anländer i Kalmar c:a 00:40. Där väntar oss en dyr taxi eller en lång och bitande kall promenad. Vilket vet vi inte i nuläget ;) Nu hoppas jag bara att filmen är bra så att dagens utgifter kommer att ses som investeringar istället för kostnader... eller som det så fint heter; "onödiga utgifter" hihi**

Klockan är mycket och jag ska snart upp igen för en ny dag på jobbet. Men det ska bli kul på kvällen iaf. Ett litet miniäventyr. Och sen är det ju en dag närmre tisdag. Då ska jag och Helena umgås. Och eftersom båda har bott i denna stad ett tag och ingen av oss varit på Länsmuséet så bestämde vi att det är på tiden. Ser fram emot det jättemycket! Wihooooo^^

4 kommentarer:

  1. Åååh det svider i en språkpolis ögon :)

    SvaraRadera
  2. det är helt klart en investering! hoppas jag iaf. filmen verkar bra :p ha så skoj i växjö!

    SvaraRadera
  3. Thank you min vän! Du... fan av kallt det är ute ;)

    SvaraRadera