28 januari 2010

Spending money

Jag har precis kommer hem efter en shoppingtur på stan med Jennica. Det blev två nya linnen, en ny tröja (randig) och ett par nya jeans. Jeansen satt sjukt bra baktill och om några veckor kommer de sitta perfekt framtill också. Det är jag säker på. Bara min förkylning försvinner så kan jag börja träna för idag öppnade det nya gymmet borta vid Ikea och jag har jag betalat medlemskap där. Snart ska det hände grejor här. Jag har som förslag till mig själv att fixa träning som hobby eftersom jag inte har någon hobby i nuläget. Hade varit rätt gött om det funkat hihi**


Igår jobbade jag 09:00 till 19:00. Och sen fick jag skjuts hem av Helena. Och sen trotsade jag snöovädret och tog mig bort till busshållsplatsen vid Jacob Smålännings Väg. Herregud! Tog säkert 13 minuter att gå dit. Snön kom farandes som vassa småknivar mot mig och på vissa ställen var snödrivorna så pass höga att jag plumsade fram med snö upp till knäna. Väl framme i stan var "småknivarna" ännu värre och jag gick runt och svor lite halvhögt. Kommer sen fram till Bistrobar och hänvisas in till bordet längst ner där Lotta, Stina & Có satt. Där blev det en massa skratt innan vi begav oss till studentpuben för att uppleva när Lotta satt sönder en av stolarna. Efter massa stim o stoj både i bilen o utanför släpptes jag sedan av hemma igen och gick o la mig. Till helgen flyttar fröken Lotta till Frankrike i ett halvår och det är möjligt att hennes kära pojkvän flyttar med lite senare också och pluggar på distans. Det hade varit kul om jag och Martin kunnat göra något liknande men han går verkligen inte rätt utbildning för det. Men kanske sista året när det är massa uppsatsarbete? Aja... drömma får man väl? :)

Undrar vad jag ska hitta på resten av dagen. Än en gång borde jag städa här. Fan! Varför går det inte att ha rent här? Det är nästan rent i köket efter mitt vredesutbrott häromdagen men resten och speciellt vardagsrummet. Nej. Det behövs en städfe till detta alltså. Where are you?

Nu ska jag ringa mor min. Det sa jag ju att jag skulle. Hihi**

3 kommentarer:

  1. trååååååååk. hitta på nåt i dagarna?

    SvaraRadera
  2. Ja jag kanske har tid med dig någon eftermiddag/kväll :) Jobbar fredag, lördag, söndag och måndag. Fast jag är faktiskt lite sugen på tacos imorgon. Slutar 19:00 så kan ju sticka ner på stan direkt efter... om du vill alltså. Men vi kan väl höras imorgon. Ringer dig på min rast eller nåt. Sleeeeeeeep well my dear.

    SvaraRadera
  3. låter bra! förutom att det inte finns någon telefon att ringa till. inte före klockan 16 i alla fall :p ska förbi telenor då och plocka upp min telefon :D

    SvaraRadera