14 januari 2010

Vuxet garderobrens

Jag har varit så duktig alltså! Fick värsta rycket och drog ut allting från garderoberna. I alla fall allt ur fem av dem. Jag var så fruktansvärt trött på hur det såg ut där så det gick inte längre... Inhandlade lite "extrahyllor"och lite annat behövligt på Ikea i förrgår och tillbringade 4 ½ timme av kvällen till att försöka få ordning på det hela. Avslutade arbetet igår efter jobb och det resulterade i att vi fyllde hissen med saker (läs skit) som skulle ner till förrådet, att vi gick ut med sju soppåsar och ett stort krukfat till sophuset. Och inte minst resulterade det i ett suspekt välbefinnande. Det kändes så vuxet att ha ordning bakom luckorna :)

Igår kväll kom även vår vän (Martins bästa vän) Nicke hit för att umgås lite. Så det blev storstädning innan dess också så nu är det så fint här. Och det känns så stort hihi** Hoppas bara att vi orkar hålla ordning här nu också.

Idag har jag åter igen jobbat. Har varit Pizzawoman nu i två dagar och jag vet inte om det är skönt slappt eller om det suger... men idag har jag varit så toppspeedad så det har varit galet kul haha* Jag har nog inte varit tyst en sekund haha* Har även fixat lite fler tider nu... Inte lika många som jag hoppades på men där är ju fler som vill jobba så jag tackar och bugar för att jag fått det jag fått :) I need money and I need to have something to do... något som inte kräver att jag ska spendera mina älskade slantar.

Efter jobbet idag var jag och shoppade det sista på Ikea. Två soptunnor som vi ska ha i köket. De blir en snygg inredningsdetalj och jag slipper ha papper och pantflaskor liggandes i fula papperspåsar på golvet. This is going to be nice yeah^^
Martin, Nicke och M.B. sitter och spelar Guitar Hero nu och ska snart laga mat. Jag lämnar köket åt herrarna och entrar det först när maten står på bordet. Lite lyx i vardagen ska man väl ha? :)

Ps: Bilder på hur det blev här i lägenheten kommer en annan gång :) Än får ni fantisera... och sen säga om det blev bättre eller sämre än ni föreställt er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar