10 januari 2010

Inge kul alls att vara ledig på en söndag... usch**

Usch vad jag önskar att jag inte varit ledig idag :( Så jävla tråkigt haha** Skyndade mig ner med bussen till stan för att springa i affärer men där var så klart stängt... trodde att de skulle öppna klockan 11:00 så jag tog en tur in om Pressbyrån för att köpa en flaska blåbärssoppa och för att byta min vinstlott mot en nitlott. Hängde lite inne på stationen i väntan på klockslaget och gick sedan ner till Baronen igen men ack nej. Såg då att jag hade ytterligare en timme att ta död på och bestämde mig istället för att sätta mig på bussen igen och åka hem. Och här sitter jag nu och önskar att jag varit på jobbet och tjänat 100% ob. Borde verkligen städa. Har sagt det så många gånger men det blir aldrig av. Och känner jag mig själv rätt så kommer det inte att ha blivit mycket finare här när denna dag är över. Klockan är i och för sig 12:02 nu så affärerna har öppnat. Vet bara inte om jag vågar sätta mig på bussen igen. Chauffören kommer tro att jag är dum i huvudet som inte gör annat än åker buss mellan oxhagen och centrum haha** Jag skulle även kunna ringa mor min och snacka lite men hon blir väl lika glad som mannen bakom ratten haha** Så nej...

Det är ganska komiskt att jag vill hem de dagar jag är på jobbet men när jag är ledig en hel dag, som idag, så är det jättejobbigt. Kanske för att det är en söndag och hela världen står stilla? Aja...*

Igår var ju jag och Martin nere på stan och åt. Vi hamnade på Larmgatan 10 och det var så gott! Precis som vanligt! Nästa gång klanen Kjellsson kommer och hälsar på måste vi äta där. Men det kräver ju att de vill stanna fram till kvällen och inte sticka hem mitt på dagen. Hmm... jag skulle faktiskt kunna tänka mig fläskfilénoisetter med grönpepparsås och potatisgratäng på het järnplatta idag också. Och vitlöksbröd med aioli före det. Mums! :))

3 kommentarer:

  1. Jag får väl ta mig upp till er o besöka detta ställe med denna goda mat...mmmmm...låter gottigottgott

    SvaraRadera
  2. O maten är VARM hela tiden! Mumma mumma mumma mamma! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar nya bakgrunden!

    SvaraRadera