09 januari 2010

Time to get going*

Är det kanske dags för en liten uppdatering här kanske?

Det har hänt en hel del sedan sist men samtidigt har det inte varit något att hurra över. Typ. Jag har jobbat var och varannan dag. Sovit. Kollat på bio med Johannes... det var iofs en lite udda upplevelse ;) Vi kollade på Sherlock Holmes och i början av filmen kommer det lite hästar galopperande. Johannes den rolige vänder sig om för att kolla vad det är som kommer. Haha** Klockrent! haha** Filmen slutade så kl. 23:25 och jag insåg att jag inte skulle hinna till stationen för att ta sista bussen hem. Den gick nämligen en minut senare. Så det blev en 45-minuters promenad hem mitt i natta. Frampulsandes i snö. Och det var jätteljust ute... verkligen konstigt. Kändes som att jag gick hem någon gång runt 10-tiden på förmiddagen :)

Vad har mer hänt? Jo jag har varit i Karlskrona och firat nyår med min sötis och hans söta vänner. Det blev så när en perfekt nyår man kan komma. God mat, gott sällskap och massa skratt och prat.

Det har varit tre decimeter snö här. Det har tinat bort. Och kommit tillbaka. Så nu är det massvis med snö igen och har så varit de senaste dagarna. Hellre snö än regn men jag saknar att inte kunna cykla till o från jobbet. Eller ja... på något vis har jag lyckats få skjuts hem av diverse personer de flesta av dagarna. Nice ;)

Jag har även shoppat lite på rean. Ett diadem med blå rosett på, ett par jättestora och tunga guldörhängen, en jättemysig tröja som (enligt Martin) ser ut som ett platt ugnsbleck. Lite nya underkläder och så mina nya älsklingar... skorna! Har dock inte använt dem än men jag är kär i dem hihi* Martin tycker dock att de är lite läskiga för när jag provade dem och stod framför honom var vi nästan lika långa hihi** ;)

Igår var det jättesegt på jobbet. Jobbade 10.00-19.45 och detta efter ett niotimmarspass dagen innan. Men så på kvällen blev jag pigg och glad igen för helt plötsligt stod Martins grabbgäng med bästa polarna från Karlskrona där. De hade shoppat på Ikea och tänkte stanna till o säga hej o så :) Hihi vad jag blev glad. Gillar dem verkligen! Japp...

Nu hungrar Martin som aldrig förr... vi ska ner på stan och äta snart... men jag vet inte vart vi ska fylla våra magar. Återstår att se :)

Imorgon är jag ledig om de inte ringer in mig vill säga. På ett sätt hoppas jag det och på ett annat inte. I need money you know!

Oh! Chef-Ullis lyckades pussla ihop lite i schemat så nu slipper jag snart p-maten på lördagarna mina utan har enbart bistropass. Me like! Yeah! ;)

Och en sista sak också! När jag var liten... på den tiden då jag lekte med Evelina hemma hos hennes mamma... då hade de ett datorspel som jag älskade. Det hette fångarna på fortet. Jag har inte sett det spelet sedan dess men nu har jag kammat hem det från tradera. Hoppas bara att det är lika kul nu som det var när jag gick på mellanstadiet haha^^

1 kommentar: