27 december 2009

I slutet av året...

Gott nytt år!

Tänka sig vad ett år kan gå fort. Imorgon är det redan 2010. Wow! I alla fall skulle jag trott det om jag vaknat upp ur något slags koma eller idesusande... hela vägen hem från jobbet hade jag sällskap av raketer. Nonstop. Och det fortsatte när jag kommit hem. Har i och för sig slutat nu men så har jag också varit hemma ett tag. Antingen så sköt några idioter upp alla raketer de köpt idag eller så var det några än mer idioter som brutit sig in i någon raketlagerlokal och brännt av allt de kunde hitta. Men gott nytt år i alla fall! :)

Julen har i alla fall passerat, det är ju en sak som är säker. Och det gick fort det också. Även om den pågick längre än den brukar. För mig alltså. Julfirandet började redan på söndagen innan. Då vandrade jag och Martin hem till Stina o Lotta och åt julbord och umgicks framför teven. Mycket trevligt. Och det var mycket kallt på vägen hem också. Sprang riktigt fort. Typ :) Samma helg var Jennica här på surpricebesök o vi var på bio o kollade på Avatar. Jag skulle väldigt gärna vilja se den i 3D också.

I måndags kom jag efter jobbet hem till lägenheten och möttes av julmusik och en söt Martin som stod och fixade i köket. Strax därpå firade han och jag jul genom att äta gott och sedan dela ut julklappar. Jag fick det jag önskat mig (PrisonBreak säsong 1) och han fick pengar till det han önskat sig (kläder). Sen var det lite myskväll o sen sovning inför morgondagens arbetspass. Martin åkte hem dagen efter.

Tisdag kväll blev senare än tänkt. Trodde att min julklappsinslagning skulle ta 30 minuter. Max 40. Istället satt jag på golvet och svor över hur ont jag hade i rygg och knän och över hur trött jag var... detta när klockan närmade sig 01:00 och jag hållt på sedan 23-tiden. Fem timmar efter att jag somnat var det dags att gå upp, packa väskan, ta bussen ner till tåget och sedan tuffa ner till Hässleholm där Jan hämtade mig. Han hade ett ärende till Ljungbyhed vilket passade mig utomordentligt eftersom jag då kunde passa på att lämna mina julisar hos Katia och Annika inne i Klippan. Dock satt Katia på Ikea och åt... dålig stil! :) haha** Jag o Jan tog även en tur in om Stidsvig för att tömma hans brevlåda och sen begav vi oss till Skånes Fagerhult där mamma, mormor, morfar o ett helt gäng från Hjälpas väntade. Så gjorde också middagen.

Lillejulafton tillbringade jag i stora drag framför teven för att spela BingoLotto. Skiiiiittråkigt nu för tiden ju! Ahhh vad jag saknar Leif Loket Olsson och chanser till att vinna något! Och efter lillejul kommer storejul ;)

Julafton innefattade sömn, bokläsning (snart klar med sista boken i Milenniumtriologin! Har läst som en dåre nu över jul), godisätning, matätning, fiaspelande och tevetittande. Har även fått och gett julklappar. Och jag hade visst varit en snäll flicka även år 2009. Fick sminkväska med innehåll, väggalmanacka, ljus, en brosch, nitlotter*, en bricka, locköppnare, multibestick, iorsnöglob, vinglas/dricksglas, ljusbrickor/fat, presentkort på Cervera, två böcker, en keramiksnögubbe o en massa pengar. Dock känner jag mig inte rik... bara lite mer snål än vanligt haha* Men en vacker dag kommer det att vara ett minne blott. Tyvärr. Tror jag :)

Mamma vid gottebordet

Fikabordet inför Kalle Anka

Jag utforskar julbordets delikatesser

Julklappsutdelningen är i full gång

M&M blev glada för sina julklappar

Och det blev jag också. Se vilka fina paket! :)

På juldagen gick jag upp och åt frukost, sa grattis till mor min som fyllde år och så gav jag henne presenten från mig och Martin. En jättestor Heffaklump i gosedjursformat. Sen gick jag o la mig igen och sov fram till det var julbord igen. Gick upp o åt och sen gick jag och la mig för att läsa. Nej nu ljög jag. Någon gång innan julbordet fixade jag två tårtor till mor min också. Men sen sov jag :) Gick upp o fikade och sen när jag satt där undrade jag varför jag beställt en så sen tågbiljett hem. Jag ville ju hem med det samma. Nu. Då. Så, ja, jag köpte en ny. Jan körde in mig till Hässleholm och där fick jag sitta och vänta i en halvtimme. Tog sedan tåget upp och när jag kom fram skulle mitt tåg egentligen ha gått. Det var sååå skönt att redan vara hemma!

Skulle ta en taxi hem men det var upptaget hos vartenda taxibolag. Som tur var fanns det en taxigubbe som var hungrig och sprang in på Pressbyrån för att köpa sig en korv. Honom haffade jag sedan. Jag och min ikeabekant Joel. Han hade suttit på samma tåg som mig och skulle väldigt passande nog också till Oxhagen. Vi delade på en taxi och det var skönt eftersom det under storhelger som denna är dyrare än vanligt. O i vanliga fall kostar ju det en del :)

När jag väl kom hem undrade jag varför jag i all fridens namn hade åkt med det tidiga tåget. Det var så sjukt ensamt. Och inte en enda av intresse inne på msn heller. Det var t.o.m. så ensamt att jag gick och la mig gråtandes. Jag vet att jag är löjlig men så funkar jag första natten jag är ensam. Redan när jag vaknade morgonen efter visste jag att det skulle kännas okej den kommande kvällen. Det värsta av allt var däremot den extrema huvudvärk jag fick av gråtandet. Jag har nog aldrig haft så ont. Låg/satt och höll i huvudet. Tog två värktabletter. Grät så ont det gjorde. Och somnade sedan till sist. Dock är alla kuddar utom Martins obekväma nu av någon anledning. Vande mig väl vid den på lägergården?

Idag har jag som sagt jobbat. Ett femtimmarspass som kändes som ett tvådygnspass. Evigheters evigheter. Usch! Men när det var klart stack jag till City Gross för att handla kvällsmat och frukost. Imorgon är det dags igen och då 11.15-19.45. Hoppas innerligt att det inte ska ha samma tempo som idag. För då vet jag inte vad jag ska göra.

Funderar på om jag ska söka ett jobb i Karlskrona. Men vet inte. Vet ju inte ens vad jag vill. Som vanligt. Jag är så avundsjuk på de som verkligen vet vad det vill. Som Martin. Och hans bror. Det finns liksom inget annat i deras värld. I min värld är allt öppet. T.o.m. sådant som jag tidigare sagt fett nej till. Om jag kanske skulle börja plugga till sjuksköterska? Det vill jag ju inte jobba som egentligen men det är kanske kul när man väl börjat? Eller varför inte något annat tjoffsan?

5 kommentarer:

  1. 2010? Imorgon? Va?

    För övrigt tror jag att det är en åldersgrej det där med att veta vad man vill bli (no offends, Martin). När jag var 19-20 visste jag också exakt vad jag ville bli, det och absolut inget annat. Nu vet jag varken ut eller in. Men det är ju bra också, då slutar man aldrig utvecklas och utforska. Du har ju hela livet på dig att kommma fram till vad du vill!

    SvaraRadera
  2. haha jag har då aldrig vetat vad jag velat bli... i alla fall inte i längre perioder... jag har nog alltid varit en velerska. Och ja, raketer skjuter man på nyår därav min syftning på 2010 :)

    SvaraRadera
  3. Haha är jag trög eller har du ändrat texten sen jag läste första gången?

    SvaraRadera
  4. Sorry att säga det men det är nog du som är trög ;)

    SvaraRadera
  5. Jag måste ha hoppat över hela det stycket efter första meningen haha

    SvaraRadera