14 december 2009

Ledig helg till slut

Nu är jag hemma igen! ;)

Först måste jag bara berätta om i fredags... jag satt på jobbet på min lilla 15-minutersrast och funderade på det faktum att jag verkligen inte ville jobba på söndagen. Så tog jag mig i kragen och frågade chef-Erik om det fanns någon inlagd i bokningssystemet som skulle kunna jobba på söndagen och ta mitt pass. Han gick och kollade och visst fanns det det. Så jag ringde upp tjejen som ville jobba och hon tog mer än gärna mitt pass. Wohoo! Jag var glad för att få vara ledig och hon för att få jobba. Så bad jag chef-Erik att ändra i schemat så att de visste att vi hade bytat. Det skulle han göra. Efter en stund kommer han med schemapärmen och undrar vilket pass jag sa att jag hade. För enligt pärmen skulle jag inte alls jobba på söndagen. What?! Då blev jag irriterad... inte nog med att de skitit till det med den dagens jobb (fredagens)... nej nu hade de tydligen någon annan fått mitt pass utan att jag visste om det... Gah! Där gick gränsen för mig... och det märktes. För jag sa till chef-Ullis att jag tyckte det var dåligt och att jag inte tycker att jag ska vara tvungen att kolla på schemat som sitter på anslagstavlan varje dag för att se om jag verkligen har kvar mitt pass nästa gång. Hon höll med. Vad annars?

Och sen då? Jo, jag fick ju snällt ringa upp tjejen som jag tidigare på dagen gjort glad och berätta att "nej, du får inte jobba på söndag och det får inte jag heller eftersom allt som har med schemat just nu är fucked up". Kanske inte ordagrant men det var något i den stilen. Menmen, det fanns ju något positivt i detta också. Hade jag inte frågat om jag kunde vara ledig hade jag ju gått upp astidigt, tagit sstadsbussen ner till stationen, åkt tåg till Emmaboda, suttit där i 50 minuter, åkt tåg till Kalmar, cyklat till jobbet, bytat om, stämplat in och sedan fått reda på att jag inte alls skulle jobba. Det hade varit så mycket värre. Då om något skulle jag har brustit, ställt mig rakt upp och ner och bara vrålat upp i taket. Så det blev väl bra ändå. Bara en massa pengar som jag gått miste om.

Men, ja, i fredags efter jobbet cyklade jag och Martin ner till stationen för att med tåg och buss ta oss till Karlskrona. När vi fick ut biljetterna (efter många om och men med tanke på att vi inte hade hela bokningsnumret med oss) hade vi en söt liten marginal på tre minuter till avgång. Tur att tufftufftåget stod på spåret precis utanför ;) Väl framm hämtades vi av hans moder och vi åkte hem till helstekt fläskfilé med potatisgratäng. Sedan snacka och tevetittande innan det blev sängen.

I lördags var det upp igen och sedan bilen till Ronneby för en heldag med spel och skoj. Vi spelade Trivial Pursuit (Martin vann) och så tävlade vi i ett musikquiz som Martin komponerat ihop (jag och M:s pappa vann). Detta varvades med diverse maträtter och fika och när klockan var strax efter 22 begav vi oss hemåt igen.

Så blev det då den där söndagen som kunde ha gjort mig arg men som istället var ganska tillfredställande :) Vid 12.30 lämnade jag, Martin, Martins pappa och hans bror + son, Karlskrona stad för en biltur ner till det stora Malmö. Där fick jag uppleva min allra första live-hockeymatch. Karlskrona hade aldrig vunnit mot Malmölaget Pantern men någon gång ska ju vara den första och det blev det igår. Wihoooo va kul det var att sitta där och skrika... och speciellt när laget man höll på vann. Yeah! Visserligen var det i sudden death men en vinst är ändå en vinst hihi** Glada åkte vi hemåt. Lämnade av brodern och sonen och körde sedan till Max och införskaffade lite hamburgare som vi avnjöt hemma vid köksbordet. Sedan lite avslappnande häng tillsammans innan det blev sängen. Den dagen gick verkligen jättefort! haha**

Så i morse var det åter igen dags att stiga upp... skulle ha tagit buss eller tåg hem vid 08.00 men Martins föräldrar skulle visst på dagsutflykt till Kalmar/Öland/Glasriket så vi fick skjuts hem istället. Tack :) Jag släpptes av här hemma och Martin på skolan. När jag kom hem utförde jag min plikt och köpte biljetter till Martin och hans bror... de ska till Sonisphere Festival i Stockholm nästa år. Och när jag ändå höll på så köpte jag en till mig också. Lagom spontant :) Bara hoppas på att man är ledig den 7:e augusti 2010 haha** Och gärna den 8:e också :)

När biljetterna var köpta fick jag ett litet sms från mor min om att hon satt in pengarna som hon var skyldig mig... och att mormor och morfar också satt in en slant. Så, vips, där var den biljetten nästan betald... så jag kan se mitt kommande festivalbesök som en tidig julklapp från världens bästa M&M! Tack! :)

Så, nu medan Martin knegar i skolan (även om hans föreläsning tydligen var inställd *snopet värre*) ska jag försöka komma på vad denne man ska få i julklapp. Sedan ska jag kanske införskaffa detta och förhoppningsvis även bli klar med resterande julklappar. Skulle vara skönt att ha det avklarat så att jag slipper stressa nu framöver när jag jobbar ganska mycket.

Oh, måste ju även påpeka att det har snöat på mig! Inte så mycket men lite i alla fall... ännu finns det hopp för en vit jul... eller i alla fall en kall jul... yeah!

3 kommentarer:

  1. Din snälla mamma14 december, 2009 11:45

    Det låter verkligen som om ni haft en trevlig helg...kul att du följde med på hocky...alltid lika kul att se "live"...
    Visst är M o M bara bäst...men JAAAG dååå???? Snyft....snyft...snyft...!!!

    SvaraRadera
  2. hahaha du är bra du med ;))))

    SvaraRadera
  3. Tack...nu blev jag glad igen... :)

    SvaraRadera