03 februari 2010

Det är dyrt att vara ledig om man heter Cajsa

Dagen idag började med att jag öppnade det högra ögat lite halvt och sa hejdå till Martin. Eller var det det vänstra ögat? Kommer faktiskt inte ihåg hihi** Sen gick jag upp och åt pepparkakor medan jag väntade på att minibaguetterna skulle bli klara i ugnen. De var dock inte så goda. Smakade nada* Men de kom ner i magen ändå :) Det gör det mesta nuförtiden faktiskt haha^^

Och sen gick jag och satte upp min traderavunna väggdekor på ytterdörren. Det såg jättebra ut... till att den var på plats och jag såg att den hamnat snett. Suck. Men nu får den sitta så :) Ganska fint ändå tycker jag.

Tog bussen (hann precis med) ner på stan och kollade runt lite. Började med en cheesburgare på McDonald's o sen blev det lite shopping inne på Gina Tricot. Halva min garderob kommer därifrån nu känns det som haha. Jag köpte den gråa västlinnekoftan som jag snabbkollade på med Helena. Och så köpte jag även ett par nya leggings... denna gång med nyans offwhite. Och sist men inte minst ett nytt baslinne, färg orange. Min storlek fanns inte så jag tog storleken större. Hellre det än storleken mindre :)

Strosade runt lite inne på Village också och där är så mycket fina saker. Bland annat står där en prydnadscykel som jag vill ha. 169kr kostar den. Påminner mig väldigt om blomkrukecykeln som mormor och morfar hade i sitt stora skåp vid matsalsbordet i huset :) Men jag köpte inte det. Vad jag gör i framtiden kan jag inte uttala mig om nu^^

Hamnade sedan på Holmgrens och där satt jag ett bra tag. Mumsade i mig den godaste semla jag någonsin ätit (vill nog ha en i morgon också haha). Drack en sån där dyr juice som bara caféer har och så satt jag och tankeskrev lite i ett block jag hade med mig. Detta blandat med samtal med mor min angående CSN. Hmm... tror att jag ringde fröken mamma 15 gånger idag haha**

Kollade sedan vidare på stan samtidigt som jag försökte få tag i Helena och Martin. Helena fick jag sedan tag på via jobbetelefonen. Martin fick jag tag på någon timme senare när jag redan var hemma. Jag stod nämligen inne på Cervera och hade svårt för att bestämma mig och tänkte att han kanske kunde komma med ett råd. Men nej, jag gick därifrån efter en halvtimme eller så :)

Jag lunchade i min ensamhet sedan och när jag var mätt upp i öronen började jag min lilla vandring hem (ja jag gick!). Skulle ju in om OKQ8 och hämta ett paket från Tradera. Det var år och dagar sedan jag gick min gamla väg hem från stan (till korridoren) så det var en underbar och känslomässig vandring. Gud vad jag saknar den delen av staden.

Och jag saknar lite av mitt gamla liv också. Samtidigt trivs jag bra med hur det är nu. Delade känslor där. Får fortsätta att intala mig att det aldrig kan bli som det var då. Att det är en del av det passerade. En period av mitt liv som är gjord och som jag ska minnas som den är och inte försöka återskapa. Skulle aldrig bli samma ändå så. Aja... hämtade mitt paket iaf och fortsatte min vandring hem i ett par blöta skor.

Nästan hemma smet jag in om Röda Korset och kollade lite. Hittade en gungstol för 150kr som jag förälskade mig i men som jag inte köpte eftersom vi inte har plats för den. Däremot köpte jag en ny vas/prydnadssak för 20kr. Hela dagskassan skulle idag gå oavkortat till Haiti. Så jag gjorde en god gärning där. Borde köpt mer än det men nja... kanske går dit imorgon också. Fastnade för en vinkaraff och för ett gammalt järnstrykjärn. Sistnämnda som prydnadsföremål. Vi får se vad jag får för ryck.

Här har vi då mina vita tights, linnet a'la orange, det gråa klädesplagget som är svåridentifierat, mina nya skor och den vita 20-kronorssaken från da Second Hand. Även lite nyttigheter så som svart, kolsyrat sockervatten och en påse med godisgranar. Nice!

Väl hemma kollade jag kenodragningen och insåg att jag vunnit 105kr. Det kändes bra. Hade tänkt att jag skulle bli rik men det gick inte fullt så bra. Men det är nog min största vinst ever så det är ju bra! Och jag blev ju lite rikare också... 45kr! Kanske ska vara mer specifik framöver så att bollarna vet vad jag menar med "att bli rik" hihi**

Kvällen har jag tillbringat med Katia på andra sidan skärmen. Alltid lika trevligt! Dagens städarinsats gick inget vidare... dock städade vi här igår så det är inte skitigt eller så... bara lite tvätt som ska in i garderoberna och lite disk som ska diskas. Men ska väl ha något att göra imorgon också?

Tänkte avsluta med en bild på hur min cykel såg ut häromdagen när jag inte fick loss den. Har ingen aning om hur det ser ut nu efter ytterligare några snöfall. Vet inte ens om jag vill veta hihi**

Guten Nacht Schweden!

1 kommentar:

  1. 15 ggr...???? Var det inte fler samtal??? Fast, visst ja...jag ringde ju dig också nångång...hihihihi....

    SvaraRadera